9 Ekim 2010 Cumartesi

dargınlar masası




Deniz kenarında bir masa
Bir gökyüzü hatırlıyorum
Bir omzundan bir omzuna,
O kadar yakındın bana…
Gemilerin sularda batan ışıkları,
deniz anaları, yosunlar kımıldar alacakaranlık bakışlarında,
Bakışlarında bütün yıldızlarıyla bir yaz akşamı…
Şimdi bunca yıl sonra ellerini hatırlıyorum ellerimin yanında
Gözlerini yeni görüyorum daha
Gözlerin sevdalı, aşık…
Konuş ne olursun bu sağır sessizliği yık
Yalan de, değil de, unut de bana
Konuş hatırlama artık
Bilirim ne yaptım ne dedimse hata
:) Bu işe çocuklar gibi başladık
Çocuklar gibi
İyi ki geldi aklıma
Sevmek isterken her defasında
Elimize ne geçerse kıra kıra…
Dedim ya, hatırlama artık
Şarkıyı dinle pick-up’da
Şarkı Rumca “Neden ayrılalım?” diyor
Neden ayrılalım?
Düşün bir daha.
İçtiğim su, yediğim ekmek, adım gibi biliyorum
Yasemin kokuları gibi Göztepe’nin
Urla’nın deniz kıyıları gibi
Öyle görür gibi, koklar gibi, elle tutar gibi biliyorum
Seni seviyordum!
Sana şiirler söylemek, yalvarmak istiyordum, yana yakıla
Yüzünün göklerinde siyah bulutlar,
Yağmurlar vardı saçlarının ormanlarında
Akşam inen sokaklara bakan camları bekar odalarının Ankara’da
Yalnızlıklarım geliyordu aklıma
Ağlamak istiyordum.
Hiçbirini yapmadım ama
Aşkımız boyunca sana söylediklerim
Söylemek istediklerimden ne kadar başka
Anlaşılır şey değil böyle
Geleceği düşüne düşüne geçmişten laf etmek
Bi ara
Sana baktım da
Bizi koyup giden zamanı gördüm
Yalnızlığı gördüm, mahsunluğu gördüm
Sonra unuttum laf arasında
Şimdi söyleyebilirdin diyeceksin; yan yanaydık
Gördüm, ellerin, dudakların
En az Şili kadar, Çin kadar uzaktı bana
Kıtalar, yıldızlar kadar uzaktı
Bastığımız topraklar ayaklarımızın altında.
Senden mutluluklar eserdi geçmiş gelecek bütün yaşantıma
Güneşler doğar doğmaz, ışıklar yanar yanmaz
Senin dünyaların ışırdı dört yanıma
Bitkilerin, faytonların, yastıkların vardı senin
Yüzümü güldüren göklerin, serin serin denizlerin
Besbelli,
Yollarım seninle bulup da yitirdiğim bir cennete uğradı.

Necati Cumalı DARGINLAR MASASI/ 14.05.2002/ 16:31
Kütüphane

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaparsanız çok sevinirim

Bu Blogda Ara da Bul :)

Her hakkı saklıdır!!!

5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. Maddesi gereği bu blogdaki eserlerin tamamının telif hakları yazara aittir. Herhangi bir şekilde "alıntı olduğu ve hangi yazara ait olduğu" belirtilmeden ve yazarın blogundan link vermeden kullanmak suçtur.