10 Mart 2011 Perşembe

İthaka (Konstantin Kavafis)



İthaka’ya doğru yelken açtığında,
dile ki uzun sürsün yolculuğun,
serüven dolu olsun, bilgelik dolu olsun.
Korkma Laistrygonlardan, Kikloplardan
ve hiddetli Poseidon’dan,
çünkü yüce tutarsan düşüncelerini,
soylu bir duygu kuşatırsa ruhunu ve bedenini
karşılaşmazsın onlarla asla.
Ruhunda barındırmazsan onları,
ruhun onları gözlerinin önüne dikmezse
rastlamazsın Laistrygonlara, Kikloplara
ve hiddetli Poseidon’a.

Dile ki uzasın yolun,
gani gani olsun yaz günleri
büyük bir neşeyle ve memnuniyetle
gir daha önce hiç görmediğin limanlara;
değerli eşyalar almak için
Finike pazarlarına git,
inciler ve mercanlar, kehribar ve abanoz,
türlü türlü kösnül koku da al,
alabileceğin kadar al ayartıcı kokulardan,
bir sürü Mısır kentine de uğra
öğrenmek ve tekrar öğrenmek için bilgelerden.

Gönlünden çıkmasın İthaka asla.
Belirlenmiş amacındır oraya ulaşman.
Gene de hızlandırma yolculuğunu.
Bırak sürsün uzun yıllar,yaşlandığında dön adana
yol boyunca edindiklerinle varsıllaşmış olarak.
İthaka’nın sana varsıllık vermesini ummadan asla.

İthaka sana bu güzel yolculuğu verdi.
İthaka olmasa yola hiç koyulmayacaktın.
Şimdi sana vereceği başkaca şeyi yok İthaka’nın.

İthaka’yı yoksul bulsan da, kandırıldığını hissetme.
Şimdi, öyle bilgeleştin ki, öyle deneyimlisin ki,
biliyorsun artık anlamını İthaka’ların.




(1911)


Konstantin Kavafis (1863-1933, Yunanistan)

Çeviren: İsmail Haydar Aksoy


tablo: john_william_waterhouse

7 yorum:

  1. vaay kavafis.
    sağol.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Ithakayı övmüş. Yunan bir tarihi eser adamının güzel bir şiirdir.

    YanıtlaSil
  3. neyse arada giriyon.
    :)

    YanıtlaSil
  4. *beni güney kore'ye uçur,

    :)çok beğendim ben de, kavafis çok özel bir adam...

    *deep,
    teşekkürler.aslında önceki hafta odyssea'yı okuyordum, bu şiiri görünce kalakaldım... böyle birşey yazmayı düşünüyordum tam da. süper olmuş. hayatımızın yolculuğu da böyle değil mi? tehlikelerle, yalnızlıklarla ve deneyimlerle dolu... ithake'ye varmak için acele etmemek lazım...

    YanıtlaSil
  5. ah homeros.

    züper :)
    ilyada odise.

    ithaka. öyle. hepimizin ithakası vardır herhalde. iyi yolculuklar :)
    yol iyidir ama varmak yok :)

    YanıtlaSil
  6. amannn ne hızlısın ya, wuuuuuuu taş mı yedim ne... ama ben gündüz internete bloggera giremiyorum :))) bu arada yavaşım bir de teknoloji özürlüsüyümm

    YanıtlaSil

Yorum yaparsanız çok sevinirim

Bu Blogda Ara da Bul :)

Her hakkı saklıdır!!!

5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. Maddesi gereği bu blogdaki eserlerin tamamının telif hakları yazara aittir. Herhangi bir şekilde "alıntı olduğu ve hangi yazara ait olduğu" belirtilmeden ve yazarın blogundan link vermeden kullanmak suçtur.