18 Temmuz 2011 Pazartesi

Tadım Günleri

Bu sene ilk tadımıma katıldım Bozcaada'da
Tamamen kitap üzerinde bilirken aromaları,
İlk defa bu kadar çoğunu bir arada buldum
Tek tek tattım adadaki şarapları elimden geldiğince.
Önce Vasilaki, sonra Çavuş beyazlardan,
Ve Kuntra ile Karalahana kırmızılardan
Çünkü bunlar adaya ait lezzetler...
Meyvemsi lezzette hoş şaraplardı.
Sonra Merlot tattım, kadife gibi...
Yumuşacıktı,
Nasıl daha önce tanışmadık, şaşırdım.
Talay'ın da Merlot'su güzeldi ama Çamlıbağınki sanki daha güzeldi.
Daha pek çok şarap tattım,
Cabarnet Sauvignon, çeşit çeşit kupajlar,
Beyaz şarap çok sevmem ama bir Sauvignon Blanc vardı,
Baharatlı bitki tatları,çiçek kokuları  içinde
Olgun...
Ve tabi altın vuruş Çamlıbağ likör şarabıydı, harikaydı
Yıllandırıldığı meşe fıçının izleri üzerinde, güçlendirilmiş, hafif tatlı...
Her tadın, her notanın içinde kayboldum.
Karşımda Polente feneri,
Altımda alabildiğince bir deniz,
Yanımda dostlar,
Böyle bir lezzet daha güzel sunulamazdı herhalde.
Bizi bu lezzetle tanıştıran denizkızının da hakkını vermek lazım.
Herşey için teşekkürler,
Şu anda içtiğim şarabım* da onun şerefine olsun,
Bir de daha nice öğrenilecek tatlara...


*tenedos-Talay (Cabarnet Sauvignon-Kuntra 2007)
7. Bozcaada Şarap Tadım günleri 23-26 Haziran 2011





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaparsanız çok sevinirim

Bu Blogda Ara da Bul :)

Her hakkı saklıdır!!!

5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. Maddesi gereği bu blogdaki eserlerin tamamının telif hakları yazara aittir. Herhangi bir şekilde "alıntı olduğu ve hangi yazara ait olduğu" belirtilmeden ve yazarın blogundan link vermeden kullanmak suçtur.