14 Aralık 2012 Cuma

Benim ev yapımı vişne likörüm

 
 
 
Geçen sene hocam bir komşusunun fermente ettiği vişne şarabından likör yapınca aklımı almıştı. o koku, o lezzet beni benden aldı, bir yudumu kahveye nasıl da bir lezzet katıyor.
Tam kış içeceği.
 
Ben de bu yaz anneannemden yayladaki vişnelerden bir bidona biraz ayırmasını istedim.
Çok kolay sadece sapları ayırıp çekirdeği çıkarmadan atıyorsun.
Üzerine vişnenin 1/4'ü kadar şeker eklemesi gerektiğini söyledim, 5-6 tarçın çubuğu ve biraz da karanfil...
Sonra ağzını kapa bekle.
Bitti, gitti :)
 
Aslında tembelliğimden Eylülden beri bekliyordu beni vişnelerim ama evvelki gün alkol derecesini ölçtüm: 10 derece.
 
Genelde bu kadar şeker ekleyince 9-10 derece alkol oluşuyor. Buna 200 ml kadar likör alkolü biraz da (yarım bardak kadar vardı) ekledik. Bizde vardı, siz bulamazsanız votka veya kanyak da olur.
Henüz servis etmedik, servis sırasında da resim çeker eklerim.
 Müthiş kokuyor!!!
 
 
 
 
ilk foto: http://www.enduroist.com/forum/showthread.php?t=7431 adresinden alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yaparsanız çok sevinirim

Bu Blogda Ara da Bul :)

Her hakkı saklıdır!!!

5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. Maddesi gereği bu blogdaki eserlerin tamamının telif hakları yazara aittir. Herhangi bir şekilde "alıntı olduğu ve hangi yazara ait olduğu" belirtilmeden ve yazarın blogundan link vermeden kullanmak suçtur.