10 Ocak 2013 Perşembe

Tibet'in Gençlik Pınarı Kitabındaki 5 Temel Hareket


 

Bu kitaba göre bedende çakra adı verilen 7 enerji merkezi (girdabı) mevcut olup tüm sistemler bu merkezlerden yayılan enerjiyle kontrol edilmekte ve birbiriyle ahenk içinde çalışmaktadır. Bu girdapların dönüş hızları yavaşladıkça, değiştikçe, çeşitli hastalıklar başgösterdiğine inanılmaktadır. Bu egzersizlerin enerji girdaplarını aktive ettiğine, düzenlediğine, inanılmaktadır. Hareketler sırasında düzenli ve tam soluk alıp vermek çok önemlidir. Soluk hareketlerin temelidir. Yalnız hareketlerin herkes tarafından ve ani hareketlerle yapılması sakıncalı olabilir. Bazı kaynaklar bu hareketlerden önce ısınma hareketleri yapmak gerektiği belirtilmektedir. Ben hareketleri aynen olduğu gibi yapıyorum. Şu anda, ilk hareket hariç, her hareketi 10 tekrar yapıyorum. Yeni başlayanlar için her hareketin 3 tekrar yapılması ve her hafta bu sayının 1 artırılması önerilmektedir.

HAREKETLER İÇİN DOKTOR UYARILARI

http://www.tuncalpkalyon.com/?p=118
Kitapta anlatılan egzersizlerden birincisi , semazenlerin yaptığına benzer bir ritm içinde , saat yönünde kendi etrafında dönme hareketidir. Bu ilginç egzersiz önerisi , başlangıçta kolay gibi gözükse de uygulamada zorluk yaratacak bir harekettir ve özellikle hipertansiyon, vertigo, tinnitus, servikal diskopati gibi rahatsızlıkları olan kişiler için sakıncalı bir egzersiz şeklidir.
2., 3., 4. ve 5. ayinler olarak adlandırılan diğer egzersiz önerileri arasında belin ve ekstremitelerin bazı zorlayıcı hareketleri yer almaktadır. Bu hareketlerin önemli bir kısmında izometrik ve ekzantrik tip kasılmalar ön plandadır. Orta yaşlı kişilerde en sağlıklı egzersiz tipi, düşük şiddetli ( submaksimal), aerobik karakterli, gün içinde daha uzun bir zamana yayılmış olan hareketlerdir. Kitaptaki egzersizler ise bu prensibin tam tersine, güçlü kasılmalar ile yapılan bir takım zorlayıcı hareketleri içermektedir. Bu tip egzersizleri hipertansiyon, servikal veya lomber disk hernisi, iskemik kalp hastalığı, karın veya kasık fıtığı gibi yakınmaları olanların ve fazla kilosu olanların yapması çok zor olduğu gibi, bazı sakıncaları da beraberinde getirmektedir. Nitekim 1. kitapta çok daha kesin ifadelerle önerilen bu egzersiz tavsiyeleri , 2. kitapta biraz yumuşatılmış ve önceden sağlık kontrolu yapılması, belli bazı hastalığı olanların bunları yapmamaları, bu egzersizlerle birlikte mutlaka ısınma ve germe egzersizlerinin yapılmasının uygun olacağı belirtilmiştir. Aslında doğru olan da budur.
Özellikle orta yaştaki insanların egzersiz programına başlamadan önce tıbbi kontrolden geçmesi, egzersizleri dikkatli yapması, dozu tedricen arttırması ve zorlayıcı egzersizlere geçmeden önce yeterli ısınma ve germe hareketlerini yapması gereklidir.

 1. HAREKET

 2. HAREKET

 3. HAREKET

 4. HAREKET


5. HAREKET

 
 BEN NE KAZANDIM?
Bu hareketleri yaklaşık olarak 1 aydır yapıyorum. Şu ana dek gözlemlediklerim:
- UYKU SÜREM AZALDI. Normalde 8 saat uyurum. 11 filan yatarım 7 de kalkarım ama artık uykum gelmiyor. Bir süredir 1 gibi yatıp, yine 7-7,30 gibi kalkıyorum.
-KARIN KASLARIM BELİRGİNLEŞİYOR. Ki çok normal düzenli hareketin böyle etkilemesi olağan ve beni çok mutlu ediyor. DAHA DİK DURUYORUM. KOLLARIM GELİŞTİ. Havuzda daha uzun süre yüzebiliyorum. Bu da beni daha çok tetikliyor.
- ENERJİM YÜKSELDİ. Geçen gece içimden geldi, kalktım şınav çektim 10 tane, ki normalde 3 taneden sonra düşerim.
Tabi genel olarak hormonlarınız aktifleşiyor, içiniz de kıpır kıpır oluyor ;)
-HASTALANMIYORUM. Genel olarak bir salgındır gidiyor ama şeytan kulağına kurşun, sağlam gidiyorum.
 
Aklıma başka bir şey gelmiyor ama hatırlarsam eklerim.
 
Sağlıkla kalın
 
 
 
 
 

16 yorum:

  1. Çok basit gibi görünüyor, peki, ben de deneyeyim bari madem bu kadar basit! )) Kitabı bulamıyorum kütüphanede aramaya da üsendim o kargasada (hala yerlestiremedim kitapları), sizin yazdıklarınızı kullanacagım, her sabah burdayım yani )) Görüsürüz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper! Rahatsizlik hissederseniz birakin ama cok zorlamayin. Bir arkadasimin boynu agridi mesela o yavas yavas yapiyor.Görüşürüz

      Sil
  2. Merhaba.. Faydalı güzel bir blog.:)

    YanıtlaSil
  3. Peki hareketler arasında ne kadar beklemek gerekiyor? Bu hareketlerin bir süresi var mı? Bir de ilk harekette yalnız saat yönünde mi dönülüyor? Sonra tam tersi yönde de dönülmüyor mu?

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar, geç dönüş yapabildim, kusuruma bakmayın. Yavaş yavaş artırarak toplamda 21 tekrara kadar çıkıyorsunuz. Sizin dönme hızınıza bağlı olarak süre değişebilir. Bir de saat yönünde dönmek önemli. tersi yönde dönülmüyor. Hareketler arası beklemek isteyebilirsiniz veya direkt devam edebilirsiniz bu size bağlı.

    YanıtlaSil
  5. haftada 2 şer artırıp 21 e yükseltiyorsunuz ve 21 den fazla yapmak çakraları etkileyip dengeyi bozduğu için 21 den fazla yapılmaması gerekiyor.hareketleri hızlı olarak yapabilirsiniz ki bu başta mümkün olmuyor hareketler kolay gibi görünsede sayılar arttıkça zorluyor.sabahları aç karnına yapmak önemli mümkünse aç karnına değilse herhangi bir saatte ve yaptıktan sonra mutlaka ılık duş alınması öneriliyor.hareketler önce daha rahat yapmak için ısınmakta önemli tibette gençlik pınarı kitabının okunarak yapılması daha iyi anlamanıza yardımcı olacak ve çok daha hırslandıracaktır.bu yüzden internetten okuyarak değilde kitabı okuyarak başlamınızı tavsiye ederim.çünkü gördüğüm kadarı ile net bilgileri vermiyorlar.

    YanıtlaSil
  6. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Tabi ki kitabı okuyup anlayıp bu şekilde bir yaşam tarzı ile berber egzersizleri uygulamak önemli. Genel beslenme ve yaşam şekliniz de hareketlerin başarısını etkiliyor.

    YanıtlaSil
  7. Benim de ibs diye illet bir hastalığım var.Allah beterinden korusun diorum yine de neme lâzım.Birisi bu kitapta ki egzersizleri önermiş ama benim hem boyun hem bel fıtığım var hadi onlardan geçtim omuzlarım da lif yırtilması var yapmam nekadar dogru olur bilmiyorum hele de kolların ters dönduğü ve tum vücudu tasıdığı haraketler neyse bi araştırayım bakalım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecmis olsun. İBS den kurtulmak icin sabah ac karnina ve gece yatarken eczaneden alacaginiz karbonattan buyuk bir bardak suya bir tatli kasigi karistirip icin. İnsallah bir aya kalmaz kurtulursunuz.. Sifa dileklerimle

      Sil
  8. Çok geçmiş olsun, belirli rahatsızlığı olan kişilerde doktor izni olmadan bu tür riskli hareketlerin yapılması doğru olmayabilir... Acil şifalar diliyorum

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar, ben de bir haftadır yapıyorum egzersizleri. Aslında ruhsal olarak iyi gelmesini umuyorum. Siz öyle bir fayda gördünüz mü yaptığınız dönemde. İlk günlerde ben kendimi baya iyi hissettim ama plasebo etkisi mi diye de düşünmedim değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mucizevi bir etki görmemekte birlikte hareketler bedenimi bayağı açmıştı yani daha zinde ve atik hissediyordum. bu hareketler çok kilit hareketler bence. Ruhsal olarak vucudum için iyi birşey yaptığım için iyi hissettiriyordu bir de hormonları etkiliyor tabi ister istemez ama hangi sporu yaparsanız yapın o da mutlu eder Plasebo etkisi olduğunu sanmam. Depresyon tedavisinde de sonuçta egzersiz öneriyorlar.

      Sil
    2. mucizevi bir etki görmemekte birlikte hareketler bedenimi bayağı açmıştı yani daha zinde ve atik hissediyordum. bu hareketler çok kilit hareketler bence. Ruhsal olarak vucudum için iyi birşey yaptığım için iyi hissettiriyordu bir de hormonları etkiliyor tabi ister istemez ama hangi sporu yaparsanız yapın o da mutlu eder Plasebo etkisi olduğunu sanmam. Depresyon tedavisinde de sonuçta egzersiz öneriyorlar.

      Sil
  10. Benim ablam 50 yaşında.1 sendedir yapıyor.ama herkes 35 yaş zannediyor.ama gerçekten faydası var.bende başladım.

    YanıtlaSil
  11. Benim ablam 50 yaşında.1 sendedir yapıyor.ama herkes 35 yaş zannediyor.ama gerçekten faydası var.bende başladım.

    YanıtlaSil

Yorum yaparsanız çok sevinirim

Bu Blogda Ara da Bul :)

Her hakkı saklıdır!!!

5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. Maddesi gereği bu blogdaki eserlerin tamamının telif hakları yazara aittir. Herhangi bir şekilde "alıntı olduğu ve hangi yazara ait olduğu" belirtilmeden ve yazarın blogundan link vermeden kullanmak suçtur.