17 Mart 2015 Salı

Nöbetçi Kütüphane


Uzun zamandır ders çalıştığım kafe haftasonları kapandığından beri acı çekmekteydim. Çünkü haftasonu  evde  çalışmak çok sıkıcıdır. Adana'nın her tarafını kaplamış olan duygusuz kafelerde ise çalışmak hem zor, hem de pahalı. Ben de öğrenciliğimde yaptığım gibi Çukurova Üniversitesi'nin Kütüphanesine dönmüştüm. Ama bir düşünün, tam günün en verimli saatinde haftasonu saat 4'te kapanıyor. Temel ihtiyaçlarınızı karşılamanın zorluğu da cabası...
Sonra ne dersiniz, tam da aradığım şey yanı başımızda açıldı. Kendisi "Nöbetçi Kütüphane". Benim ihtiyacımın çok çok ötesinde bir anlayışla karşılaştım burada. Nöbetçi Kütüphane haftanın 6 günü gece saat 2'e dek açık kalan bir kafe-kütüphane... Korkmanıza gerek yok, bu kütüphanede konuşabilir, fikirlerinizi paylaşabilirsiniz. Kitaplar çok güzel, sürekli de yenileri ekleniyor... Renk renk kalemler, defterler, güzel müzikler var burada... En önemlisi de huzur, sakinlik ve paylaşımcılık. Burada herkes birbirine selam verir, elindekini paylaşır, yardım eder. İstediğiniz içeceği alıp, kumbaraya 2 lira atarsınız, yoksa atmazsınız...
Kendi kendilerini geceleri kütüphanecilik hizmeti veren katılımcı bir kütüphane olarak tanımlıyorlar.
Ama sadece bir kütüphane değil, alternatif bir sosyal yaşam yaratmak için eğitim projeleri yürütecek özel bir yer.








Kar amacı gütmeyen böylesi sevgi dolu bir oluşumu görüp, bu mutluluğu yaşayabildiğim için son derece mutluyum. Şirin camdan kulübeye siz de davetlisiniz.

Cemil ve Caner'e çok teşekkürler.

Aşağıdaki adresten NK'nın sosyal faaliyetlerini takip edebilirsiniz...
https://www.facebook.com/nobetcikutuphane?fref=nf

Mutlulukla kalın

2 yorum:

  1. Harika bir uygulamaymış.
    Keşke olabildiğince yaygınlaşsa...
    Okuma istatistiklerinde sondan birinci olmamıza bir şey kalmadı çünkü ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke... Umarım bu kütüphane de desteklenir ve kısa sürede yok olmaz...

      Sil

Yorum yaparsanız çok sevinirim

Bu Blogda Ara da Bul :)

Her hakkı saklıdır!!!

5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. Maddesi gereği bu blogdaki eserlerin tamamının telif hakları yazara aittir. Herhangi bir şekilde "alıntı olduğu ve hangi yazara ait olduğu" belirtilmeden ve yazarın blogundan link vermeden kullanmak suçtur.